18 Dec 12 UTC | Spring, 1901: (Majtas): PODSTAWOWE ZASADY GRY: Dyplomatyka i łowy: - można zawierać sojusze. - można nie zawierać sojuszy. - można zdradzać, kłamać i oszukiwać. - można być wiernym sojusznikiem i nigdy, przenigdy, za nic w świecie nie zdradzić. - można rozmawiać ze wszystkimi. - można nie rozmawiać z nikim. Mechanika: - na jednym polu może znajdować się nie więcej niż jedna jednostka - są dwa rodzaje jednostek: floty i armie - armie mogą poruszać się tylko po polach lądowych - floty mogą poruszać się po polach morskich oraz polach lądowych graniczących z morzem - jeżeli flota jest na polu, które ma dwa wybrzeża (Coast), znajduje się zawsze na jednym z nich i nie może ruszyć się na pole sąsiednie, które nie ma z tym polem wspólnego wybrzeża - pole o dwóch wybrzeżach wciąż pozostaje jednym polem, jednocześnie zajęte może więc być tylko jedno wybrzeże; wiąże się z tym wyjątek od wsparcia: w obronie takie pole może otrzymać wsparcie z dowolnego sąsiedniego obszaru (niezależnie od wybrzeża, na którym znajduje się jednostka); dla ataku na takie pole może być udzielane wsparcie z dowolnego sąsiedniego obszaru - znów niezależnie od wybrzeża - gra toczy się w dwóch podstawowych turach - naprzemiennie wiosennej i jesiennej - na koniec każdej tury jesiennej następuje sprawdzenie zaopatrzenia (pola z kółkiem) i ewentualne dostawianie/niszczenie jednostek - tak, aby mieć ich łącznie nie więcej niż pól z zaopatrzeniem (tura builds) - nienależące dotąd do gracza pole z zaopatrzeniem staje się jego własnością jeżeli po wykonaniu rozkazów tury jesiennej ma na nim swoją jednostkę - jednostki można dostawiać tylko na swoich polach macierzystych - tych, z których się zaczyna - gra kończy się, jeżeli któryś z graczy na koniec tury jesiennej zajmuje ponad połowę wszystkich pól z zaopatrzeniem - w każdej turze wiosennej i jesiennej każdej jednostce można wydać dokładnie jeden rozkaz: * hold - utrzymanie pozycji * move - ruch na sąsiednie pole zgodnie z właściwością jednostki * support hold - wsparcie w obronie pola - tylko takiego, na które jednostka udzielająca mogłaby sama się ruszyć zgodnie z zasadami; skuteczne tylko dla jednostki, która wykonuje inny rozkaz niż 'move' - jeżeli jednostka wspierana w obronie się rusza - nie dostanie wsparcia, nawet jeżeli jej ruch nie dojdzie do skutku * support move - wsparcie w ataku pola - tylko takiego, na które jednostka udzielająca wsparcia mogłaby sama się ruszyć zgodnie z zasadami; wymaga również wskazania pola, z którego przeprowadzany jest wspierany atak - wsparcie dotyczy tylko ataku z tego pola. - flota na morzu może otrzymać rozkaz: * convoy - konwój, czyli zapewnienie transportu przez morze armiom; armia może poruszać się via convoy na każde pole sąsiadujące z morzem, na którym znajduje się flota konwojująca tę jednostkę - można wspierać, bądź konwojować nie tylko własne, ale też cudze jednostki - można konwojować przez kilka flot - każda musi otrzymać odpowiedni rozkaz konwoju - nie można wspierać przez konwój - każda jednostka ma tę samą siłę - jeżeli dwie jednostki (lub więcej) chcą zająć jednocześnie to samo pole - żadna go nie zajmuje - obie wracają skąd przyszły, chyba że któraś z nich otrzymuje do tego ataku wsparcie większe niż pozostałe; dotyczy to także dwóch własnych jednostek - po prostu nie mogą się skompresować i żadna z nich nie wejdzie. Serio. Nawet jak będą 3. Nawet jak 4, czy 5. Legenda głosi, że jak wejdzie 6, to zamienią się w mega-kombo-floto-armię o sile miliard. Ale nikt nie był wystarczającym kretynem, aby to sprawdzić. - jeżeli jednostka dostanie rozkaz ruchu na pole zajmowane przez inną jednostkę - nie wchodzi i wraca grzecznie na swoje miejsce. Chyba, że dostaje większe wsparcie w ataku, niż broniący ma w obronie - wtedy obrońca zostaje wyparty na jedno (wybrane przez siebie) z sąsiednich, niezajętych ani nieatakowanych pól. Jak nie ma gdzie się wycofać - sorry - ginie (tura retreats). - nie można pocisnąć samego siebie - taki ruch nie dochodzi do skutku, nawet jeżeli był ze wsparciem. - nie można wspierać przeciwko własnej jednostce - takie wsparcie nie dochodzi do skutku - wsparcie z pola, które jest atakowane nie dochodzi do skutku - jednostka musi skupić się na własnej obronie - konwój zostaje odcięty tylko jeżeli jednostka konwojująca została wyparta (nie wystarczy atak na nią) |
19 Dec 12 UTC | Spring, 1901: GameMaster: Russia voted for a Draw. If everyone votes Draw the game will end and the points are split equally among all the surviving players, regardless of how many supply centers each player has. |
20 Dec 12 UTC | Spring, 1901: GameMaster: NMR from Germany. Send the country in CD. |
20 Dec 12 UTC | Spring, 1901: GameMaster: Missing orders for Spring, 1901 (Diplomacy) from a country with 2 or more SCs. Extending phase.The game will continue after this phase even if you do not find a replacement. |
20 Dec 12 UTC | Spring, 1901: GameMaster: OmgWtfLagzzz has taken over Germany replacing "parooweu". Reconsider your alliances. |
22 Dec 12 UTC | Autumn, 1902: GameMaster: aleksy154 has taken over Germany replacing "OmgWtfLagzzz". Reconsider your alliances. |
22 Dec 12 UTC | Autumn, 1902: witam i cieszę się, że możemy wspólnie grać |
22 Dec 12 UTC | Autumn, 1902: Здравствуйте, канцлер. |
22 Dec 12 UTC | Spring, 1903: GameMaster: France voted for a Cancel. If everyone votes Cancel all points will be refunded and the game will be deleted from the database. |
23 Dec 12 UTC | Autumn, 1903: Zostałem zdradzony przez perfidnego Fallusa Turcji! Uwaga na niego! |
23 Dec 12 UTC | Autumn, 1903: chyba w zasadach było powiedziane, że można zdradzać |
23 Dec 12 UTC | Autumn, 1903: pora trochę pocisnąć turka |
23 Dec 12 UTC | Autumn, 1903: Turek sie bawi jak chce ale jeszcze mu sie to odbije czkawka. A Jedrek znowu cos zwalil, trace w ciebie wiare... :( kolejna gra tak samo |
24 Dec 12 UTC | Spring, 1904: Zwalił mnie mój kutaśny sojusznik :( |
24 Dec 12 UTC | Spring, 1904: a kto to? :-( |
24 Dec 12 UTC | Spring, 1904: Turas |
24 Dec 12 UTC | Spring, 1904: Holubiec nie rozpedzaj sie tak bardzo :D bo zaraz tu zawiazemy reytaniacka koalicje i koniec z toba :D |
24 Dec 12 UTC | Autumn, 1904: weźmy się ruszmy i pociśnijmy turcję |
26 Dec 12 UTC | Spring, 1906: Atakujesz z Boh na Vie? To Cię zasupportuję z Galicji. |
27 Dec 12 UTC | Autumn, 1907: to jest nie fair ;D 3 na jednego |