Finished: 10 PM Mon 07 Jan 13 UTC
Private Krasuski śmierdzi 2
16 hours /phase
Pot: 81 D - Autumn, 1915, Finished
Classic, PPSC
1 excused NMR / no regaining / extend the first 1 turn(s)
Game won by Holek (831 D)

< Return

Chat archive

1
Country:


18 Dec 12 UTC Spring, 1901: (Majtas): PODSTAWOWE ZASADY GRY:
Dyplomatyka i łowy:
- można zawierać sojusze.
- można nie zawierać sojuszy.
- można zdradzać, kłamać i oszukiwać.
- można być wiernym sojusznikiem i nigdy, przenigdy, za nic w świecie nie zdradzić.
- można rozmawiać ze wszystkimi.
- można nie rozmawiać z nikim.

Mechanika:
- na jednym polu może znajdować się nie więcej niż jedna jednostka
- są dwa rodzaje jednostek: floty i armie
- armie mogą poruszać się tylko po polach lądowych
- floty mogą poruszać się po polach morskich oraz polach lądowych graniczących z morzem
- jeżeli flota jest na polu, które ma dwa wybrzeża (Coast), znajduje się zawsze na jednym z nich i nie może ruszyć się na pole sąsiednie, które nie ma z tym polem wspólnego wybrzeża
- pole o dwóch wybrzeżach wciąż pozostaje jednym polem, jednocześnie zajęte może więc być tylko jedno wybrzeże; wiąże się z tym wyjątek od wsparcia: w obronie takie pole może otrzymać wsparcie z dowolnego sąsiedniego obszaru (niezależnie od wybrzeża, na którym znajduje się jednostka); dla ataku na takie pole może być udzielane wsparcie z dowolnego sąsiedniego obszaru - znów niezależnie od wybrzeża

- gra toczy się w dwóch podstawowych turach - naprzemiennie wiosennej i jesiennej
- na koniec każdej tury jesiennej następuje sprawdzenie zaopatrzenia (pola z kółkiem) i ewentualne dostawianie/niszczenie jednostek - tak, aby mieć ich łącznie nie więcej niż pól z zaopatrzeniem (tura builds)
- nienależące dotąd do gracza pole z zaopatrzeniem staje się jego własnością jeżeli po wykonaniu rozkazów tury jesiennej ma na nim swoją jednostkę
- jednostki można dostawiać tylko na swoich polach macierzystych - tych, z których się zaczyna
- gra kończy się, jeżeli któryś z graczy na koniec tury jesiennej zajmuje ponad połowę wszystkich pól z zaopatrzeniem

- w każdej turze wiosennej i jesiennej każdej jednostce można wydać dokładnie jeden rozkaz:
* hold - utrzymanie pozycji
* move - ruch na sąsiednie pole zgodnie z właściwością jednostki
* support hold - wsparcie w obronie pola - tylko takiego, na które jednostka udzielająca mogłaby sama się ruszyć zgodnie z zasadami; skuteczne tylko dla jednostki, która wykonuje inny rozkaz niż 'move' - jeżeli jednostka wspierana w obronie się rusza - nie dostanie wsparcia, nawet jeżeli jej ruch nie dojdzie do skutku
* support move - wsparcie w ataku pola - tylko takiego, na które jednostka udzielająca wsparcia mogłaby sama się ruszyć zgodnie z zasadami; wymaga również wskazania pola, z którego przeprowadzany jest wspierany atak - wsparcie dotyczy tylko ataku z tego pola.
- flota na morzu może otrzymać rozkaz:
* convoy - konwój, czyli zapewnienie transportu przez morze armiom; armia może poruszać się via convoy na każde pole sąsiadujące z morzem, na którym znajduje się flota konwojująca tę jednostkę
- można wspierać, bądź konwojować nie tylko własne, ale też cudze jednostki
- można konwojować przez kilka flot - każda musi otrzymać odpowiedni rozkaz konwoju
- nie można wspierać przez konwój

- każda jednostka ma tę samą siłę
- jeżeli dwie jednostki (lub więcej) chcą zająć jednocześnie to samo pole - żadna go nie zajmuje - obie wracają skąd przyszły, chyba że któraś z nich otrzymuje do tego ataku wsparcie większe niż pozostałe; dotyczy to także dwóch własnych jednostek - po prostu nie mogą się skompresować i żadna z nich nie wejdzie. Serio. Nawet jak będą 3. Nawet jak 4, czy 5. Legenda głosi, że jak wejdzie 6, to zamienią się w mega-kombo-floto-armię o sile miliard. Ale nikt nie był wystarczającym kretynem, aby to sprawdzić.
- jeżeli jednostka dostanie rozkaz ruchu na pole zajmowane przez inną jednostkę - nie wchodzi i wraca grzecznie na swoje miejsce. Chyba, że dostaje większe wsparcie w ataku, niż broniący ma w obronie - wtedy obrońca zostaje wyparty na jedno (wybrane przez siebie) z sąsiednich, niezajętych ani nieatakowanych pól. Jak nie ma gdzie się wycofać - sorry - ginie (tura retreats).

- nie można pocisnąć samego siebie - taki ruch nie dochodzi do skutku, nawet jeżeli był ze wsparciem.
- nie można wspierać przeciwko własnej jednostce - takie wsparcie nie dochodzi do skutku
- wsparcie z pola, które jest atakowane nie dochodzi do skutku - jednostka musi skupić się na własnej obronie
- konwój zostaje odcięty tylko jeżeli jednostka konwojująca została wyparta (nie wystarczy atak na nią)
19 Dec 12 UTC Spring, 1901: GameMaster: Russia voted for a Draw. If everyone votes Draw the game will end and the points are split equally among all the surviving players, regardless of how many supply centers each player has.
20 Dec 12 UTC Spring, 1901: GameMaster: NMR from Germany. Send the country in CD.
20 Dec 12 UTC Spring, 1901: GameMaster: Missing orders for Spring, 1901 (Diplomacy) from a country with 2 or more SCs. Extending phase.The game will continue after this phase even if you do not find a replacement.
20 Dec 12 UTC Spring, 1901: GameMaster: OmgWtfLagzzz has taken over Germany replacing "parooweu". Reconsider your alliances.
22 Dec 12 UTC Autumn, 1902: GameMaster: aleksy154 has taken over Germany replacing "OmgWtfLagzzz". Reconsider your alliances.
22 Dec 12 UTC Autumn, 1902: witam i cieszę się, że możemy wspólnie grać
22 Dec 12 UTC Autumn, 1902: Здравствуйте, канцлер.
22 Dec 12 UTC Spring, 1903: GameMaster: France voted for a Cancel. If everyone votes Cancel all points will be refunded and the game will be deleted from the database.
23 Dec 12 UTC Autumn, 1903: Zostałem zdradzony przez perfidnego Fallusa Turcji! Uwaga na niego!
23 Dec 12 UTC Autumn, 1903: chyba w zasadach było powiedziane, że można zdradzać
23 Dec 12 UTC Autumn, 1903: pora trochę pocisnąć turka
23 Dec 12 UTC Autumn, 1903: Turek sie bawi jak chce ale jeszcze mu sie to odbije czkawka. A Jedrek znowu cos zwalil, trace w ciebie wiare... :( kolejna gra tak samo
24 Dec 12 UTC Spring, 1904: Zwalił mnie mój kutaśny sojusznik :(
24 Dec 12 UTC Spring, 1904: a kto to? :-(
24 Dec 12 UTC Spring, 1904: Turas
24 Dec 12 UTC Spring, 1904: Holubiec nie rozpedzaj sie tak bardzo :D bo zaraz tu zawiazemy reytaniacka koalicje i koniec z toba :D
24 Dec 12 UTC Autumn, 1904: weźmy się ruszmy i pociśnijmy turcję
26 Dec 12 UTC Spring, 1906: Atakujesz z Boh na Vie? To Cię zasupportuję z Galicji.
27 Dec 12 UTC Autumn, 1907: to jest nie fair ;D 3 na jednego

1